tirsdag, september 09, 2008

Siden skittentøyskurven min var begynt å bli overvektig og jeg følte jeg begynte å ha lite utvalg av topper har jeg vasket klær. Det ble akkurat 4 maskiner, som passer fint siden det er 4 vi har tilgjengelig. Sorteringen min foregår sånn: Undertøy og håndklær i en (60 graders) og alt annet i en (40 graders). Det ble to maskiner av hver kategori. Fargesortering er forresten oppskrytt, jeg har aldri aldri hatt missfargede klær.

Og selv om det ble 4 maskiner gikk det ikke opp for meg hvor mye klær jeg har, jeg antar bare alltid at jeg har mye håndklær (fordi det har jeg. Jeg tror jeg er oppe i 15 nå). Først da jeg skulle henge dette opp og det var OMGWTFnever-ending begynte jeg å lure.

Etter en opptelling viser det seg at jeg har 27 topper der, samt en del sorte skjørt og strømpebukser. Undertøy og håndklær hiver jeg i tørketrommelen, vil ikke henge det opp på kjøkkenet til tørk.

Siden sko-evalueringen min i slutten av sommeren var litt avslørende, tenkte jeg at jeg skulle gjenta den med toppene mine. Alle som henger til tørk bli åpenbart brukt. Hvordan ser skapet så ut?
Det er 19 topper i skapet. Til mitt forsvar er 5 pentopper, 3 trenings/sovetopper og 2 tykkgensere. Så da har jeg bare 9 igjen som er rene, og det er jo litt lite utvalg. Særlig når bare 4 av de har lange armer. Så da har jeg 5 topper av 46 som ikke blir brukt regelmessig (iallfall når vinteren setter inn. Tykkgensere i august er upraktisk). Som jeg må si er ganske bra (eller, bedre enn jeg hadde forventet). Men at jeg har nærmere 50 topper uten å ha lagt merke til det... det er bemerkelsesverdig.