lørdag, april 12, 2008

Faen da! Jeg blir så jævlig provosert av folk rund meg av og til.

Hvis du er i mot homofile eksteskap - så ikke gift deg homofilt da! Er det så vanskelig? Og argumentene er latterlige. De går basicly ut på a) tenk på barna, b) det er unaturlig, og c) det er imot kristendommen. Jeg har uendelig mange motargumenter mot alle. Og jeg vil ikke engang røre den med at "det er unaturlig". Jeg kan glatt skrive flere tusen ord om det. Flere tusen sinna ord.

Argumentet med at jamen barn kan jo bli forvirret og begynne å tvile på sin egen seksualitet er også erketeit. Uff. Akk og ve! Jeg vil nå tro det er en bra ting å finne ut av sin egen seksualitet før du er middelaldrende. Jeez!

Og så blir jeg så oppgitt på meg selv at jeg lar meg provosere. Stort sett bryr jeg meg ikke, hva fremmede måtte mene og tenke om meg er uinteressant. Men jeg blir forbanna når folk jeg kjenner og liker forteller meg at jeg ikke fortjener like rettigheter. At mine følelser er unaturlige og dermed ugyldige. At bare fordi jeg ikke tilhører flertallet har jeg feil. Grow up!

3 kommentarer:

Ilhana sa...

Fy søren, jeg ble provosert av akkurat den samme saken idag, satt og diskuterte litt med Tiril.
Ble irritert av noen grupper på Facebook. Der var hovedpoenget at Norge er en kristen nasjon, og at den nye ekteskapsloven strider mot det.
Er det mulig, Norge kan klage på feks at Midtøsten ligger etter i tiden, men selv er det fyfy å modernisere lovene etter tiden.

Det går ann å oppfylle den "manglende" mor/far-rollen med andre personer enn de hjemme, skilsmissebarn klarer seg fint de også.

Whyyy do they caaaaaareeeee??

Ilhana sa...

Forresten, jeg leste det var demostrasjonstog på Universitetsplassen mot ekteskapsloven. Er det mulig?

frøken Hope sa...

Jeg vet! Jeg synes folk kan demonstrere alt de gidder, men jeg skjønner ikke hvorfor folk demonstrerer mot noe som ikke skader noen, og heller ikke påvirker dem overhode.

Og religionsargumentet er håpløst. Hvorfor skal andre sin religin bestemme hva jeg - som ikke følger den religionen - skal få gjøre og ikke gjøre. Knurr!