torsdag, april 24, 2008

Jeg trenger ny musikk snart merker jeg. Alt er kjedelig for tiden. Og samtidig så er jeg så håpløs på å finne ny musikk. Liksom, når du kan laste ned all musikk i verden, hvordan velger man da?

På folkehøyskolen fant jeg den beste den beste måten å oppdage musikk på. Marekatten, min vidunderlige roomie, hadde verdens største cdmappe stashet under senga si og jeg hadde fri tilgang til den. Når jeg ville på oppdagelseferd var det bare å dra den frem og bla. Jeg gjenkjente sjeldent artistene og aldri albumene så jeg bare bladde til jeg fant en cd som så interessant ut. Av og til var det rolig, av og til var det hardt, av og til var det bare rart men det var alltid bra. Og jeg oppdaget det vidunderlige med faktiske cder, i motsetning til bare mp3er. Nedlastet musikk er bare nedlastet, et album er et kunstverk. Jeg elsket den cdmappa altså. Alltid spennende og jeg tror ikke jeg kom meg gjennom alle cdene i løpet av året engang. Noen hørte jeg på bare en gang, andre har jeg hørt en milion ganger. Som pantera og rolling stones. Og Bright Eyes. Jeg elsker Bright Eyes. Jeg tror jeg trenger å bli kjent med noen med en gigantisk cdsamling igjen.

3 kommentarer:

Sniken sa...

Høres genialt ut! moro å oppdage ny musikk! men nå laster jeg ikke ned noe særlig da.. Jeg elsker å sette på ipoden min på shuffle, for så å se hva som kommer. og har jo masse plass, så har mangemange sanger å velge mellom. avogtil dukker det tilogmed opp noen jeg ennå ikke har hørt!

frøken Hope sa...

Men ronny, jeg kan fint sette itunes på shuffle også. Men jeg har 9 GB med musikk og er lei av det meste. Har nettopp opprettet en spilleliste med litt artister jeg ikke har hørt så mye på, men siden det er nå den som går kontinuerlig har jeg ikke noe tro på at det varer lenge.

Ilhana sa...

er ikke last.fm en enkel måte å finne ny musikk på da?