torsdag, oktober 16, 2008

Nevermind frustrasjonen i sist innlegg- det begynner å nå nye høyder.

Mission; skaffe seg ny vinterjakke

Jeg elsker å shoppe klær, men just jakker kunne jeg godt klart meg foruten. Desverre er det ikke like lett å eksludere jakker fra garderoben som bukser. Jeg liker ikke meg selv når jeg er på jakke-jakt jeg er så gretten som fy.

Etter å ha gått og småfrøset i nesten en måned bet jeg det i meg i går og gikk på jakt. Og jeg fant faktisk en som var helt grei. Ikke perfekt, ikke engang vil-ha, men den funker og jeg gjennkjenner at det er den viktigste jakkeegenskapen i min verden. Den var dyr, men det får være så lenge jeg slipper å fryse.

Når jeg kom hjem, skjer det uungålige. Den er krise. Den ser helt fin ut forfra - den er litt posete under puppene fordi alle klær er laget til folk med b-cup - men jeg kan leve med det. OG SÅ snur jeg meg. Krise! Den er posete og kvapsete og krise. Probemet er at jeg er brei og jakker i min størrelse er beregnet på folk tre meter høye- dermed havner invingingen rundt hoftene. UFLATTERENDE! Så da er det bare å ta den tilbake dah, og bli enda mer gretten. Ikke bare trodde jeg jeg hadde den - jeg må på jakt igjen. Jeg haaaater det. Hater hater hater det.

Oslo er egentlig stedet jeg burde dra for å finne jakke - men som sagt, jeg blir så gretten at jeg vil ikke ha noen med meg eller være sosial. Og å dra til oslo på dagstur alene for å handle jakke - det er så trassig at det gjør jeg ikke. Kunne bare en vinterjakke *magisk* dukke opp? Jeg er nesten fristet til å bare være uten og ikke gå ut. Eller bli kjempesyk. Jeg blir mindre gretten av det, faktisk. Arg!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Whee..du kan jo ta shopping når me reiser te skien..je trur itte je kan vente te etter jul på å tatovere meg..je vil NÅ!!!!!
Skien er nå litt større og mulighetene for a finne ei jakke er større

Ilhana sa...

Vel Oslo er ikke særlig bedre. De har jo som vanlig bare de vanlige butikkene, og det er like lite i de som alltid. Med mindre man har råd til å gå på de svindyre butikkene seff.. Jeg skal se etter jakker i Tønsberg idag, booooring.

Renate sa...

Æsj, jeg trenger og jakke.
Har vurdert å shoppe jakke på nett, men tør ikke helt det..

Hedda sa...

Du har da symaksin, kvinne ;)

frøken Hope sa...

Jeg har symaskin men også innsikten til å skjønne mine begrensninger, desverre :) Jakker tar langt mer skillz enn jeg har.

Nettshopping er kjempefristende, men jeg tror det kommer til å ende i tårer det og. Heldigvis kan man returnere ting og få pengene tilbake, så det er mulig jeg gjør det. *ennå frustrert*

Hedda sa...

Jakker er ikke SÅ vanskelige, bare tidkrevende. Og så er krager det mest irriterende som fins, jeg bruker bestandig MINST en time kun på å få sømmen langs nakken fin.