mandag, november 03, 2008

De som har hengt med meg i helgen har sikkert fått med seg at jeg er blakk. Ja, jeg har sutret. Etter dette skal jeg shut up - jeg vet det er min egen feil. Til mitt forsvar hadde jeg vært helt etter budsjett hvis ikke jeg hadde brukt en tusenlapp på fornuftige, vanntette, varme vintersko. Så jeg er ikke helt teit.

Iallfall, jeg har 500 kr frem til neste lån. Eller, frem til 13. iallfall - da drar vi til London og jeg overfører heller penger fra sparekontoen enn å være blakk i London. Det gir meg 10 dager på 500 kr -og 50 kr dagen burde være overkommelig.

Ting jeg trenger, sotert etter viktighet:
- blomkål/brokkoli
- knekkebrød
- smørost
- håndsåpe
- dusjsåpe
- q-tips
- gult garn
- melk

Ja, det blir mer enn 50 kroner, men jeg håper på at hvis jeg kjøper noen kilo grønnsaker så trenger jeg ikke handle før over helgen. Middag/snack i ett!

Jeg har også planer om å være kreativ - jeg har mel og sukker og egg og melk og poteter og ris og litt kjøttdeig - det må da være masse jeg kan lage. Masse. Brokkolipai for eksempel. Eller pannekaker. Og jeg tror tilogmed jeg har en laksefillet igjen i frysa. Laksepai? Laksewok. Laks med ris. Stekt ris med brokkoli. Potetmos med køttdeig? Mulighetene er uendelige!

Noen som har noen gode oppskrifter å dele? :D

5 kommentarer:

Unknown sa...

mhm..sikkert masse godt en kan lage der ja..har ingen gode oppskrifter på lager te det der, men hey du kjem nukk på noe..
Hva med middagsdate i dag? sitter på skula å er "flink" og har ikke tenkt meg heim før møte i kveld....

frøken Hope sa...

Middagsdate skal vi alltids få til :D Gå på rema i tre-tiden?

Unknown sa...

høres ut som en plan..kjem bortover sånn i i tre tia jeg da..så kan je slenge fra meg sekken fær me gjeng..den er tung..

Sniken sa...

alt hørtes jo tilogmed godt ut. utenom "laksepai". ble litt skrømt av den..

Karen sa...

Jeg har 1000 kroner å leve på frem til den 15, og har desverre en sparekonto full av møll og andre ting som ikke er penger :P Hvis du kommer på noen gode tips, hver snill og del med meg!